Deklaracja dostępności
Urząd Gminy Tuchomie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony www.tuchomie.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
1. Niektóre dokumenty, które opublikowaliśmy na stronie internetowej są niedostępne cyfrowo. Najczęściej wynika to z tego, że nie tworzyliśmy ich sami, ale otrzymaliśmy je od innych podmiotów.
2. Część filmów nie posiada audiodeskrypcji (opisów głosowych dla osób z niepełnosprawnością wzroku) oraz napisów. Wynika to z faktu, że filmy te powstały przed 23 września 2020 roku
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Prowadzone strony internetowe posiadają następujące ułatwienia: podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery), możliwość powiększenia wielkości liter na stronie, zmiany odstępu między literami, wierszami, słowami i akapitami, mapa strony, focus wokół elementów nawigacyjnych. Na stronie www.tuchomie.pl jest możliwość włączenia czytania artykułu. Większość publikacji zamieszczona jest w formacie pdf (edytowalny) oraz Word.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Beata Szwindowska, b.szwindowska@tuchomie.pl. +48598215054
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Problemy z dostępnością strony internetowej możesz zgłosić do Beata Szwindowskiej - koordynatora ds. dostępności, na dwa sposoby:
- wysłać wiadomośc e-mail na adres b.szwindowska@tuchomie.pl,
- zadzwonić pod numer 59 821 50 54 .
Jeśli chcesz przesłać wniosek o udostępnienie informacji, która dla Ciebie jest niedostępna albo chcesz przesłać skargę na brak dostępności, skorzystaj z tego samego adresu lub telefonu.
Zgłaszając problem możesz wskazać nam inną formę zapewnienia dostępności, która jest dla Ciebie lepsza. Na przykład poprosić, abyśmy odczytali niedostępny cyfrowo dokument lub opisali zawartość filmu w postaci audiodeskrypcji.
Co powinieneś napisać we wniosku o zapewnienie dostępności?
- podaj Twoje imię i nazwisko, adres, ewentualnie numer telefonu i adres e-mail (jeśli posiadasz),
- napisz, jakie bariery utrudniają lub uniemożliwiają Ci dostęp do naszej strony internetowej lub aplikacji,
- określ inną formę, w której chcesz otrzymać informację – jeśli masz taką potrzebę,
- powiadom nas, jak możemy się z Tobą skontaktować.
- Twój wniosek postaramy się zrealizować w ciągu 7 dni. Jeśli nie zdążymy, poinformujemy Cię o innym terminie, w którym spełnimy Twoje żądanie, najpóźniej w ciągu 2 miesięcy. Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności, zaproponujemy Ci inny sposób dostępu do informacji.
Jeśli nie zrealizujemy Twojego żądania, możesz złożyć skargę do PFRON.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości możesz również wysłać skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Dostępność architektoniczna
Budynek Urzędu Gminy znajduje się przy ulicy Jana III Sobieskiego 16, wejście od ul. Lipowej. Przed budynkiem znajduje się wydzielone i oznaczone miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Wejście do budynku jest wolne od barier architektonicznych (brak schodów, drzwi rozsuwane automatycznie). Osoby z problemami motorycznymi ze względu na brak windy mają ograniczony dostęp do pomieszczeń na pierwszym i drugim piętrze budynku, mają jednak zapewnioną możliwość załatwienia wszystkich spraw w Biurze Obsługi Klienta na parterze. Na parterze budynku znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Urząd zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/środków wspierających komunikowanie się:
- zastosowanie formularza kontaktowego;
- kontakt za pomocą poczty elektronicznej;
- przesyłanie faksów;
- pomoc tłumacza języka migowego - kontakt osobisty.
Urząd posiada dwie pętle indukcyjne wspomagające obsługę osób słabosłyszących.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848