Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Informacja o działalności Urzędu Gminy w Tuchomiu w języku łatwym do czytania – ETR (EASY TO READ)
Urząd Gminy w Tuchomiu, czyli w skrócie Urząd, znajduje się przy ul. Jana III Sobieskiego 16.
Budynek Urzędu Gminy, widok od strony ul. Jana III Sobieskiego
Tu jest budynek Urzędu, w którym pracują Wójt Gminy i urzędnicy.
Wójt jest kierownikiem Urzędu. Wójtem Gminy Tuchomie jest Jerzy Lewi Kiedrowski.
Jerzy Lewi Kiedrowski Wójt Gminy Tuchomie
Wójtowi w pracy pomagają Zastępca Wójta, Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy oraz pracownicy referatów.
Czym zajmuje się Urząd?
W Urzędzie można się m.in. zameldować, zgłosić prowadzenie własnej firmy, wyrobić dowód osobisty, zgłosić, gdy urodzi się dziecko.
W Urzędzie otrzymasz akt zgonu czy akt urodzenia.
W Urzędzie można też wziąć ślub cywilny i zapłacić podatki.
W Urzędzie załatwisz pozwolenie na budowę. Złożysz wniosek o zmianę zagospodarowania terenu. Nadasz numer porządkowy nieruchomości.
To tutaj dostaniesz pozwolenie na wycięcie drzewa.
Urząd zajmuje się też drogami, chodnikami i ścieżkami rowerowymi.
Urząd odpowiada także za ochronę środowiska, segregowanie śmieci i zieleń na terenie gminy.
Godziny pracy Urzędu
Zapraszamy do Urzędu w poniedziałki w godzinach od 8.00 do 16.00 oraz od wtorku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00.
Żeby załatwić sprawy w Urzędzie możesz:
· skontaktować się telefonicznie, zadzwonić lub napisać sms na numer telefonu 59 821 50 40.
· wysłać e-mail na adres: biuro@tuchomie.pl lub skontaktować się za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej na portalu ePUAP.gov.pl: /cbg4f936gq/SkrytkaESP
· wysłać fax na numer: 59 821 50 56.
· napisać pismo i wysłać je na adres:
Urząd Gminy w Tuchomiu
ul. Jana III Sobieskiego 16
77 – 133 Tuchomie
· przynieść pismo do sekretariatu. Sekretariat to biuro, w którym można zostawić pisma, podania i dokumenty.
Tutaj możesz wziąć specjalne druki, które będą potrzebne do załatwienia sprawy w Urzędzie.
Sekretariat mieści się na parterze budynku. Po wejściu do budynku trzeba iść korytarzem w prawo.
Korytarz, którym należy iść do Sekretariatu Urzędu
Osoby głuche, słabosłyszące i głuchoniewidome, chcące skorzystać z darmowej usługi tłumacza języka migowego mogą kontaktować się z urzędnikami po uprzednim umówieniu się telefonicznym przynajmniej na 5 dni przed dniem planowanej wizyty.
Toalety dla osób z niepełnosprawnością
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się parterze budynku. Po wejściu do budynku trzeba iść w lewo, toaleta znajduje się na końcu korytarza po prawej stronie.
Jeśli przyjedziesz do nas autem
Zaparkuj na parkingu od strony ul. Lipowej. Tu znajdziesz jedno miejsce dla osób z niepełnosprawnością.
Masz prawo wstępu do urzędu z psem asystującym
Jeśli jesteś osobą z niepełnosprawnością możesz wejść do Urzędu z psem asystującym.
Pies musi mieć uprząż i certyfikat potwierdzający status psa asystującego.
Musisz mieć także przy sobie zaświadczenie o szczepieniach weterynaryjnych psa.
Pamiętaj, że jesteś odpowiedzialny za szkody wyrządzone przez psa asystującego.